آموزش ترانه سرایی

این وبلاگ باهدف ایجاد فضای هنری با پشتبانه ی علمی ساخته شده و تجربه های هنری من در آن منتشر میشه

آموزش ترانه سرایی

این وبلاگ باهدف ایجاد فضای هنری با پشتبانه ی علمی ساخته شده و تجربه های هنری من در آن منتشر میشه

سکته در ترانه

سکته در ترانه سرایی)))))


سکته در ترانه یعنی یه جای خالی بزاریم تا آهنگ ساز بتونه با هنر خودش هنرنمایی کنه 

اینجور کارها باعث میشه که یه ترانه و آهنگ حس خوبی به شنونده بده 


مثلا : توی بعضی مصرع ها وزن رو کم میگیرم و آوایی به کار میبریم که نشه کشش داد 

آوا های – و – آ – ه – ی -  رو میشه خیلی کش داد 

من از تووووو راه برگشتی ندااااارم

به سمت تو سرازیرم همیشه ه ه ه 

تو میدونییییییی اگه از من جداشییییی منم که...


ولی بعضی اوا ها در جا قطع میشن 

مثلا ::  -- ت – ث – ...


مثل ترانه ی زیبای ۱۰۰بار باصدای قشنگ خانم باران عزیز


اصلا*****تو حواست نیست 

من****غرق تماشاتم 

تو*****فکر یکی دیگه 

من**پای قدم هاتم


البته این علامت (*)رو‌من گذاشتم برای آموزش و علامت معیار نیست 


اگه بادقت و توجه کافی بگردید نمونه های جالب دیگه ای هم تو آثار دوستان هنرمندمون پیدا می کنید


زهراامیدی